29 Mart 2021 Pazartesi

Ebû Zerr El Ğıfârî Mescidi, Medîne, Suûdi Arabistan

 Ebû Zerr El Ğıfâri Mescidi, Medîne, Suûdî Arabistan
Ebu Zerr El Ğıfâri Mescidi, Suudi Arabistan'ın Medîne Şehri'nde Mescid-i Nebevînin 900 m. kuzeyinde Ebu Zerr El Ğıfari Caddesi üzerinde bulunmaktadır.
Mescide Ebu Zerr El Ğıfârî Mescidi dendiği gibi Secde Mescidi de denir.
Mescide Ebu Zerr El Ğıfârî Mescidi dendiği gibi Secde Mescidi de denir.
Abdurrahman bin Avf diyor ki:
Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu noktada kıbleye yöneldi ve secdeye kapandı.
Secdeyi çok uzattı.
Kalkınca:
-Yâ Rasûlallâh, secdenizi çok uzatınca korktum.
Allah ruhunuzu aldı zannettim, dedim.
O da bana:
-Cibril geldi ve şu müjdeyi verdi:
“Allah Celle Celâlühû: Sana kim salât ederse ben de ona salât ederim.
Kim selam verirse ben de ona selam veririm” buyuruyor, deyince ben de; Allaha şükür secdesi yaptım" buyurdular.
Bundan dolayı mescide Şükür Mescidi de denir.
Ebu Zerr El Ğıfari Camii'nin Mihrabı
Mescid-i Nebevî'ye yakın olduğu için burada Cuma Namazı kılınmıyor. Ondan dolayı caminin minberi bulunmamaktadır. 
Caminin içindeki farz namazlardan sonra müezzin tarafından okunan dualar ve tesbihatı yazan levha. Bu yazı Suudi Arabistan'daki camilerin çoğunda vardır.


MEDÎNE-İ MÜNEVVERE'DEKİ DİĞER CAMİLER

SUUDÎ ARABİSTAN'DAKİ CAMİLER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder