30 Mayıs 2021 Pazar

Nizamiye Camii, Midrand, Johannesburg, Güney Afrika Cumhuriyeti

 Nizamiye Camii, Midrand, Johannesburg, Güney Afrika Cumhuriyeti 
(Nizamiye Mosque, MIDRAND)
Papaz, cemaatini toplayarak Türk camisini ziyaret etti
JOHANNESBURG (CİHAN)- Güney Afrika’nın Johannesburg şehrinde inşası devam eden Selimiye’nin ikizi Nizamiye Camii, henüz tamamlanmadan yerli ve yabancı turistlerin akınına uğruyor.
Nizamiye’nin proje yöneticisi Orhan Çelik, ziyaretlerin en ilgincinin ise geçtiğimiz günlerde yaşandığını ifade etti.
Caminin hemen yanındaki kilisenin papazı, kadınlı erkekli her yaştan yaklaşık 200 kişilik cemaatini toplayarak Nizamiye’ye geldi.
Nizamiye Camii’nin sorumlularından İsak Turan ile Naci Kaya misafirleri gezdirerek, cami hakkında bilgi verdi.
Ziyaretin sonunda kilise üyelerine Türk ürünü meyve suları ve çikolata ikram edildi.
Nizamiye’nin bulunduğu Midrand kasabasındaki Protestan kilisesinin Papazı Martin Morrison, Cihan Haber Ajansı’na (Cihan) verdiği röportajda:
“Bizim kilisemiz İngiltere’ye bağlı Protestan kilisesidir.
Midrand’teki başka bir caminin imamı olan arkadaşım imam Abdul bana bu dev mimariden bahsetti.
Ben daha önce de geldim buraya defalarca.
Farklı dinlere mensup insanların bir araya gelmesi, muhabbet etmeleri, arkadaş olmaları çok önemlidir. İnanç noktasında farklı görüşlere sahip olabiliriz.
Ama arkadaşlığımız çok önemlidir.
İmam Abdul ve bu dev eseri yaptıran ‘Ali Amca’ (Ali Katırcıoğlu) ile beraber olmaktan çok mutluyum.
Ali amca artık benim arkadaşım oldu.
Buradaki okulun müdürü İsak Bey’i de artık iyi tanıyorum.
Bugün Nizamiye’ye yalnız gelmedim. Kilisenin bütün üyeleriyle geldim.
Onlara da Nizamiye’yi göstererek, İslam’ı ve Müslümanları daha iyi tanımalarını ve sizlerle iyi arkadaşlıklar kurmalarını arzuladım.
Ali Amca’ya ve İsak Bey’e misafirperverlikleri için ayrıca teşekkür ediyorum.
Allah sizlere ve bize merhamet etsin.” dedi.
Selimiye’nin ikizi olan Nizamiye, Edirne’deki örneğinin yüzde 80’i büyüklüğünde.
Güney Afrika’da inşası devam eden Nizamiye Camii’nin Osmanlı eserlerinden bir farkı, zemin katına da sahip olması.
Bin kişilik kapasiteli yemek ve konferans salonları ile onlarca geniş odalar Nizamiye’nin çok aktif kullanılması için düşünülmüş.
100 dönüm arazi üzerine kurulan Nizamiye Külliyesi’nde, dini ve ilmi eserlerin okutulacağı bir okul ile klinik ve Osmanlı çarsısı da inşa ediliyor.
Güney Afrikalı ziyaretçiler Nizamiye’de en fazla 3 şerefeli minarelere, Kütahya çinilerine hayran kaldıklarını söylerken, “Müezzin ezan için günde 5 defa bütün merdivenleri çıkıyor mu?” diye de sormadan edemiyorlar. 
Ziyaretin sonunda Papaz Morrison ile Ali Katırcıoğlu karşılıklı hediyeleştiler.(3 MART 2011)

3 yorum:

  1. SELAM ALEYKÜM ALLAH ALI AMCAYI PEYGAMBERIMIZ MUHAMMED S.A.V KOMSU EYLESIN, NIZAMIYE KÜLLIYESINI SEYREDERKEN COK DUYGULANDIM, AGLADIM.MUHTESEM BIR PROJE. BENDE GURBETTE YASIYORUM OSMANLI YOLUNDAN GÜNEY AFRIKAYA KADAR GITMELERI MÜSLÜMAN TÜRK KARDESLERIMLE GURUR DUYDUM. ALLAH HEPINIZDEN RAZI OLSUN

    YanıtlaSil
  2. Hay maşallah, dünyanın 4 bir yanında islamın eserleri dalgalanıyor.

    YanıtlaSil