10 Ocak 2018 Çarşamba

SUDAN (Sudan)


SUDAN'IN KONUMU
  1. Ali Hayr Camii, Port Sudan
  2. Burhâniye Camii, Port Sudan
  3. El Ensâr Camii, Port Sudan
  4. El Nîlîn Camii, Omdurman
  5. Eski Cami, Port Sudan
  6. Fârûk Camii, Port Sudan
  7. Hartum'da Bir Cami
  8. Merkez Camii, Sevâkin
  9. Nur İslamî Kompleks, Hartum
  10. Oruçlu Dîme Camii, Port Sudan
  11. Selam Camii, Port Sudan
  12. Sevâkin Camii, Sevâkin
  13. Vâlideyn Camii, Port Sudan
  14. Abdullah Bin Muhammed Camii, Hartum (مسجد عبدالله محمد الفضل)
  15. Ali Bin Ebî Tâlib Camii, Port Sudan [(Mosque of Ali bin Abi Talib), (مسجد علي بن ابي طالب)]
  16. Batı Nil Büyük Camii, Hartum [(Eastern Nile Great Mosque),(مسجد شرق النيل الكبير)]
  17. Bâşeyh Camii, Port Sudan [(Bashikh Mosque), (مسجد باشيخ)]
  18. Çarşı Camii, Sevâkin [(Bazarah Mosque), (مسجد بازرة)]
  19. Dedeler Camii, Port Sudan [(Mosque Grandfathers), (مسجد الجدود)]
  20. Devrim Meydanı (Ahşap) Camii, Port Sudan (مسجد(الخشب) الثورة مربع)
  21. Dîm Sevâkin Camii, Port Sudan [(Diem Sawakin Mosque), (مسجد ديم سواكن)]
  22. Ebû Bekir Es-Sıddîk Camii, Port Sudan (مسجد ابو بكر الصديق)
  23. Ebu Hureyre Camii, Hartum (مسجد ابوحريرة)
  24. Ebû Zeyd Camii, Hartum [(Abu Zaid Mosque), (جامع أبوزيد)]
  25. El Azmiye Camii, Port Sudan [(Alazmip Mosque), (مسجد العزمية)]
  26. El Cezîre Camii, Port Sudan (مسجد الجزيرة)
  27. El Müslim Camii, Hartum [(Almasalamiyah Mosque), (جامع المسلمية)]
  28. Fetih Camii, Hartum (مسجد الفتح)
  29. Hattâb Camii, Hartum (مسجد خطاب)
  30. Hicret Camii, Port Sudan (مسجد الهجرة)
  31. Mukaddes Camii, Port Sudan [(Alkrzyze Mosque), (مسجد الكريزي)]
  32. Muvaffak Camii, Port Sudan [(Mowaffak Mosque), (مسجد موفق)]
  33. Nasr (Zafer) Mahallesi Camii, Hartum (مسجد حي النصر)
  34. Nur Camii, Hartum (مسجد النور)
  35. Nurlar Sahibi Camii, Port Sudan [(The Mosque Alnorin), (مسجد ذا النورين)]
  36. Rabbinin Kulu Camii, Port Sudan [(Abed Rabbo), (مسجد عبد ربة)]
  37. Râcihî Camii, Port Sudan [(Mosque Al Rajhi), (مسجد الراجحي, بورتسودان)]
  38. Rahman Camii, Hartum [(Rahman Mosque), (مسجد الرحمن)]
  39. Reyyân Camii, Hartum [(Rayyan Mosque, (مسجد الريان)]
  40. Şehidlerin Efendisi Hamza Bin Abdülmuttalib Camii, Hartum (مسجد سيد الشهداء حمزه بن عبد المطلب)
  41. Şeyh Mustafa el-Emîn Camii, Port Sudan (مسجد الشيخ مصطفى الامين)
  42. Vâlideyn Camii, Port Sudan [(Parents Mosque), (مسجد الوالدين السودان بورتسودان)]
  43. Zehrâ Camii, Hartum [(Zahra Mosque), (مسجد الزهراء)]
SUDAN BÖLGELER HARİTASI
Sudan Nerededir?
Sudan, Kuzey Doğu Afrika'da yer alan bir Afrika devletidir.
Dikdörtgen bir şekle sahip ve Afrika kıtasının yüzölçümü bakımından en büyük 3. ülkesidir.

Kuzeyden Mısır,
Doğudan Etyopya ve Kızıldeniz,
Güneyden Güney Sudan,
Batıdan Orta Afrika Cumhuriyeti, Çad ve Libya devletleriyle çevrilidir.

Başkent: Hartum
Nüfus: 37,2 Milyon
Yüzölçümü: 1.850.000 km2
Devlet Başkanı: Ömer Hassan Ahmed El Beşir
Konuşulan Diller: Arapça, İngilizce
Para Birimi: Sudan Poundu (SP) (1 ABD Doları: 6.66 SP)
GSYİH (Dolar olarak): 94,3 Milyar ABD Doları
Etnik Yapı: Arap (%70), Beja, Nuba, Fallata kabileleri ve diğer yabancılar

Sudan'da Dini Durum
Kuzey bölgede yaşayan insanların tamamına yakın bir kısmı Müslümandır.
Hemen hemen hepsi Arapça konuşur.
Bunlar çoğu göçebe veya yarı göçebedirler.
Kuş kabilesinin devamı olan Nubianlılar da Müslüman olup Arapça bilirler.
Kendi asıl yerli dillerini ve lehçelerini de konuşurlar.
Bunlar umumiyetle avcılık, balıkçılık ve hayvancılık yapar.
Sudan'ın kuzey bölgeleri genellikle, Arapça konuşurken güney bölgelerde hakim bir dil yoktur.
Aşağı yukarı 80 lehçe, muhtelif bölgelerde konuşulmaktadır.
Güneyin bu insanları iki ana gruba ayrılabilir: Nil Nehri havzasında yaşayan Nilotikler ve diğer bölgelerdeki Nilotik olmayanlar.
Nilotikler esas itibariyle Dinka, Nuer ve Shilluk kabilelerinden meydana gelmiştir.
Dinkalar güneyde kalabalık kabiledir.
Nilotikler, Nilotikçe konuşurlar.
Çoğu Müslümandır.
Çok az bir kısmı Animist ve Hıristiyandır.
Hayvancılık ve tarım yaparlar.
Nilotik olmayanların içinde en kalabalığı Kongo ve Nil havzaları arasında yaşayan Azendelerdir.
Çoğunlukla avcılık ve çiftçilik yaparlar.
Muhtelif Sudan lehçeleri konuşan daha birçok kabile mevcuttur.
Bunlardan batıda, Bahr-el-Gazal'de olan Kreish, Moru ve Bongu kabileleri sayıca en kalabalık olanlarıdır.
Sudan halkının okuma-yazma oranı % 20 civarındadır.
Genç nüfusun yarısı okula devam eder.
Ülkenin öğretim dili Arapçadır.
Ülkede temel eğitim, Kur'an-ı Kerim öğreten okullarla yapılır.
Hartum'da bir üniversitede Kahire Üniversitesinin bir fakültesi vardır.


Kaynaklar:
http://www.mfa.gov.tr/sub.tr.mfa?041d09f1-089d-4102-9492-7d88687e8ef1
https://www.turkcebilgi.com/sudan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder