4 Aralık 2020 Cuma

İcâbe Mescidi (Mescid-i İcâbe), Medîne, Suûdî Arabistan

İcâbe Mescidi (Mescid-i İcâbe), Medîne, Suûdî Arabistan
Mescid-i İcâbe, Suûdî Arabistan'ın Medîne Şehrinde, Kral Faysal yolu üzerinde Mescid-i Nebevî'nin kuş uçuşu 400 metre, yoldan ise 600 metre kuzeydoğusunda bulunmaktadır.

Sahih-i Müslim'de rivayet edilen bir Hadisi Şerif'te Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyuruyorlar: 
Mescid-i İcâbe'nin Mihrab ve Minberi; Türkiye'dekilere pek benzemiyor.
Rabbime üç duada bulundum.
Bunlardan ikisini kabul etti, birini etmedi.
Rabbimden "Ümmetimi kıtlıkla helak etmemesini istedim"; kabul etti.
Yine Rabbimden "Ümmetimi tufanla helak etmemesini" istedim; bunu da kabul etti.
Bir de "Ümmetimi kendi içinde bölmemesini, bir birine düşürmemesini istedim" bunu kabul etmedi.
Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu duayı bu mescidin bulunduğu yerde yapmıştır.

Bundan dolayı bu mescide duanın kabul olması manasına Mescid-i İcâbe denmiştir.
Ayrıca bu mescid, Beni Muaviye kabilesinin içinde olduğu için Benî Muâviye Mescidi de denmiştir.
Ancak bu gün İcâbe Mescidi diye anılmaktır.
Bu mescid bu gün Şâri-i Sittîn denilen cadde üzerinde bulunmaktadır.
Binası yenilenerek genişletilmiştir.
Alanı takriben 1000m² dir.

İcabe Mescidi'nin İçinden Bir Görünüm

MEDÎNE-İ MÜNEVVERE'DEKİ DİĞER CAMİLER

SUUDÎ ARABİSTAN'DAKİ DİĞER CAMİLER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder